سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی چیست

پرسش:

منظور از سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی چیست؟ در این مقاله با عنوان ” سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی چیست ” با وبسایت سفارشی سازی خودرو TuningCars.ir همراه باشید.

 

پاسخ:

در سیستم تعلیق بادی، به جای فنر لول از فنرهای بادی استفاده می شود، این سیستم علاوه بر کنترل میزان ثابت فنر، وظیفه کنترل خودکار ارتفاع خودرو را نیز برعهده دارد.

فنرهای بادی عقب و بادی جلو بخشی از مجموعه کمک جلو هستند. این کمک های بادی بین اتاق خودرو و سگدست نصب می شوند. یک کمپرسور برقی هوای فشرده لازم برای کار کردن این سیستم را تامین می کند به طوری که سیستم خشک کنی که روی کمپرسور نصب شده است، رطوبت هوا را گرفته تا در نتیجه آب که میتواند به سیستم صدمه بزند، وارد آن نشود. هوای فشرده با لوله از خشک کن به هر یک از فنرهای بادی می رسد.

روی هر فنر سولنوییدی نصب شده که باز و بسته می شود و فشار و حجم هوای داخل فنر را کنترل می کند. خاموش و روشن کردن کمپرسور و قطع و وصل سولنوییدها به عهده مدول کنترل الکترونیکی است.
این سیستم سه حسگر ارتفاع دارد. وقتی بار وارد بر اتاق افزایش می یابد، اتاق پایین می آید، حسگرهای ارتفاع با فرستادن سیگنال به مدول کنترل وضع جدید اتاق را به آن اطلاع میدهند. مدول کنترل، کمپرسور باد را به کار می اندازد و شیرهای سولنوییدی فنرهای بادی را باز می کند. فشار هوا در فنرها افزایش یافته و فنرها اتاق را به ارتفاع اولیه خود باز می گردانند.

مقاله پیشنهادی:   دمای ایده آل در خودرو چیست

سپس مدول کنترل، کمپرسور باد را خاموش کرده و شیرهای سولنوییدی را نیز می بندد. در زمانی که بار اتاق کاهش می یابد، اتاق بالا می رود. در این هنگام حسگرهای ارتفاع به مدول کنترل الکترونیکی سیگنال میدهند تا مدول شیرهای سولنوییدی را باز کند.

این عمل باعث میشود تا مقداری از هوای فنرها خارج شود. وقتی اتاق به ارتفاع اولیه خود بازگشت، با فرمان مجدد مدول کنترل الکترونیکی، شیرهای سولنوییدی مجددا بسته می شوند.

 

 

عنوان: سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی چیست
منبع: هفته نامه ایرانخودرو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *