بهترین خودروهای زیر ۶۰ هزار دلار دنیا

۱۷- Subaru Levorg GT-S

  • قیمت: ۴۸ هزار و ۹۰۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر توربو، CVT
  • سیستم انتقال قدرت: چهار چرخ متحرک
  • قدرت: ۲۶۴ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۵۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۰/۶۷ دقیقه

Subaru-Levorg-GT-S-tuningcars

حضور گیربگس CVT این مدل از همان ابتدا نشان میدهد که نباید بر روی ویژگیهای اسپرت آن حساب چندانی باز کرد چرا که در بسیاری از موارد عکس العمل هایی خود خواسته و با تاخیر از خود نشان میدهد و تقریبا به جنبه های اقتصادی حرکت توجه دارد تا افزایش خصوصیات اسپرتی. شتاب گیری سوبارو لورگ الزاما بد نیست و با آن می شود به راحتی سریع حرکت کرد ولی با افزایش سرعت باید فشار بر هندلینگ آن را کاهش داد و همین موضوع باعث میشود تا در دورها نتوان به خوبی با آن مانور داد و در نتیجه زمان به دست آمده با وجود قدرت و گشتاور تقریبا مشابه با ۳۰۸ بسیار کندتر از آن است. گزینه بهتر در این سگمنت قطعا سوبارو WRX است که البته پا را به محدوده قیمتی فراتر از ۶۰ هزار دلار خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی ۱۶ خودروی دیگر از بهترین خودروهای زیر ۶۰ هزار دلار دنیا می پردازیم. با وبسایت سفارشی سازی خودرو TuningCars.ir همراه باشید.

 

۱۶- Mini Cooper S

  • قیمت: ۴۱ هزار و ۱۹۵ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته اتومات
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۱۸۹ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۸۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۲/۲۲ دقیقه

Mini-Cooper-S-tuningcars

مینی کوپر S یکی از بدترین زمان های طی پیست را در اختیار دارد و اگر بخواهیم بدون جانب داری در مورد آن صحبت کنیم باید گفت که یکی از نومید کننده ترین مدل های مورد بررسی محسوب می شود. وزن زیادی مینی در تمام بخش ها تاثیر منفی خود را در عملکرد خودرو نشان میدهد تا قدرت و گشتاور پیشرانه به طور کلی نتوانند به داد آن برسند! البته دقت عملکرد فرمان بسیار خوب است و ترمزها هم به راحتی توانایی متوقف کردن خودرو را دارند ضمن این که کیفیت پوششها و مواد به کار رفته در کابین کاملا بالا به چشم می آیند، ولی در نهایت در محدوده ۴۱ هزار دلار در همان اول هم می شود گفت که انتخاب های بهتر و مناسبتری نسبت به مینی وجود دارد، هر چند که اگر هدف شما رانندگی نیمه اسپرت و نرمال شهری باشد، کلاسی که کوپر S برای سرنشینان فراهم می کند لوکس تر و کم یاب تر از خودروهای اطراف خود است!

 

۱۵- Holden Commodore SS

  • قیمت: ۴۶ هزار و ۶۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی، شش سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۴۰۷ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۷۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۰/۹۵ دقیقه

Holden-Commodore-SS-tuningcars

قدرت و گشتاور پیشرانه پر حجم به کار رفته در این کومودرو قطعا بر روی کاغذ بسیار زیاد است، به ویژه این که چنین قدرتی را تنها با پرداخت ۴۷ هزار دلار استرالیا صاحب خواهید شد، ولی آنچه باعث میشود نتوان هولدن را یک خودروی مسابقه ای یا اسپرت مخصوص پیست به حساب آورد، تنظیمات سیستم تعلیق و شاسی آن است که بیشتر به مدل های راحت تر شهری شبیه است. وزن زیاد این خودرو همچنین پاشنه آشیل آن در دورها محسوب می شود ضمن این که قدرت ترمزگیری آن با این وزن آن گونه که انتظار می رفت زیاد نیست تا در مجموع با وجود برتری های فنی قابل توجه، در واقعیت تنها تشابه اسمی SS با همتایان عضلانی آمریکا برای آن جلب توجه کننده باشد.

 

۱۴- Alfa Romeo Giulietta Veloce

  • قیمت : ۴۱ هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۱٫۷۵ لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته دو کلاچه
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۲۳۷ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۴۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۱/۷۲ دقیقه

Alfa-Romeo-Giulietta-Veloce-tuningcars

واژه «داغ» یکی از اولین گزینه هایی است که میشود برای جولیتا توربو به کار برد چرا که علاوه بر ویژگی های اصیل ایتالیایی به عنوان یک خودروی دینامیک و اسپرت هم جوابگوی بیشتر مانورهای داخل پیست است. گیربکس اتوماتیک آن به خوبی دنده ها را تعویض می کند و حتی هنگام استفاده از پدالهای پشت فرمان احساس خوبی به راننده منتقل میشود. در صورتی که سیستم کنترل پایداری آن فعال باشد در دورها عملکرد خوبی از آن شاهد هستیم، ولی نباید برای سواری اسپرت بدون آن اقدام کرد چرا که تایرهای پیرلی به راحتی برای خودرو کم پیچی ایجاد می کنند. یکی از نقاط ضعف جولیتا، پیشرانه آن است که هرچند بر روی کاغد قوی است، اما در عمل نیروی کافی برای نشاندن لبخند رضایت بیشتر بر روی لبان رانندگان حرفه ای را ندارد!

 

۱۳- Toyota GTS 86

  • قیمت: ۳۸هزار و ۷۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته اتومات
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۱۹۷ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۰۵ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۲/۸۱ دقیقه

Toyota-GTS-86-tuningcars

مد GTS تویوتا ۸۶ برخلاف تصور بسیاری نه تنها قدرت بیشتری ندارد بلکه با وجود بهره گیری از پیشرانه یکسان، به دلیل تنظیمات متفاوت چند اسب بخار قدرت پایین تری هم تولید می کند تا پرداخت چندین هزار دلار اضافه برای آن تنها به یک دلیل معقول باشد: رسیدن به سطح امکانات و لذت بیشتر رانندگی در اصلی گیربکس به کار رفته در این خودرو دقت مدل دستی را ندارد، اما با توجه به ویژگیهای تقریبا اسپرت ۸۶، عملکردی بسیار شبیه به مدل پیشین را از خود نشان میدهد با این تفاوت که به واسطه تغییرات و بهینه سازی های شاسی، پایداری آن در دورها بهتر شده و در نتیجه گیربکس اتوماتیک و قدرت و گشتاور پایین تر پیشرانه نتوانسته اند تاثیر زیادی در این مدل داشته باشند تا زمان طی پیست آن با چند صدم ثانیه اختلاف از برادر دنده دستی خود به دست آید.

مقاله پیشنهادی:   نگاهی به فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۱۸

 

۱۲- Ford Mustang Ecoboost

  • قیمت: ۴۸ هزار و ۹۰۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۲٫۳ لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۳۱۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۴۳۲ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۰۸/۷۸ دقیقه

Ford-Mustang-Ecoboost-tuningcars

اگر پیش زمینه فکری را کنار بگذارید در سواری با این مدل از موستانگ آن را خودرویی فراتر از انتظار خود می یابید که هر چند در برابر برادر هشت سیلندر خود هیچ حرفی برای گفتن ندارد، اما برای آنهایی که ظاهر خودرو برایشان بسیار مهم تر از کیفیت کابین و تجهیزات باشد، یکی از بهترین انتخاب های عضلانی – اسپرت است، ولی نمی توان آن را یک خودروی داغ به حساب آورد چرا که با وجود پیشرانه و قوای محرکه یکسان با فورد فوکوس RS (تنظیمات این پیشرانه در فوکوس متفاوت است)، احساس اسپرتی و هیجان انگیز این خودرو را ندارد که این موضوع در زمان طی پیست آن مشخص است. در کنار این موضوع، صدای خروجی از اگزوزها، تن بم لازم برای افزایش آدرنالین خون راننده را ندارد، ولی در مجموع به عنوان یک مدل متوسط علاقه مندان خودروهای عضلانی انتخاب موجهی است.

۱۱- Ford Focus ST دستی

  • قیمت: ۳۸هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر توربو، هشت سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۲۴۶ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۴۵ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۱/۰۱ دقیقه

Ford-Focus-ST-tuningcars

یازدهمین خودرو از بهترین خودروهای زیر ۶۰ هزار دلار دنیا، Ford Focus ST می باشد. اگر از ویژگیهای فوکوس RS خوشتان آمده باشد حتما مدل ST با گیربکس دستی را هم می پسندید چرا که عملا این دو یک خودروی یکسان هستند که کمی مشخصات فنی آنها دست کاری شده است. البته با وجود شباهت ظاهری نمی شود س طح انتظاری همانند RS داشت و در این مورد عملکرد آن از پژو ۳۰۸ GTi و رنو مگان RS پایین تر است چرا که دیفرانسیل جلو فورد ST به خوبی دو رقیب اصلی خود نیست. البته بالانس مناسب شاسی و وزنی باعث میشود که رانندگی با آن در پیست تا حدودی لذت بخش باشد، ولی در انتها فوکوس ST خودرویی نیست که بشود آن را به طور مثال به فیستا ST ترجیح داد چون هم گران تر است و هم کندتر از آن است. البته اگر هدف شما استفاده خانوادگی از خودرو باشد این مدل گزینه بهتری خواهد بود چرا که قابلیت استفاده روزمره مناسب تری دارد و مانند دو مدل دیگر خشک و بسیار اسپرت نیست.

 

۱۰- Toyota GT 86 دستی

  • قیمت: ۳۰هزار و ۷۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر، شش سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۲۰۳ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۱۲ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۲/۴۳ دقیقه

Toyota-GT-86-hand-tuningcars

با در نظر گرفتن پکیجی که تویوتا در این مدل ارایه داده به صورت کلی می شود ۸۶ GT را یک خودروی مناسب و حتی تا حدودی داغ و اسپرت در نظر گرفت. با این قیمت در عین حال تویوتا یک مدل اسپرت شهری دیفرانسیل عقب را به فروش می رساند که از پیشرانه قدرتمندی به نسبت مصارف شهری استفاده می کند و همچنین تنفس طبیعی است تا برخلاف پیشرانه های توربو تولید قدرت در آن وضع خطی تری داشته باشد. البته یکی از دلایل اصلی موفق بودن این مدل، در گیربکس دستی آن قرار دارد هر چند که میشود برای مدل اتوماتیک هم نتیجه گیری های مثبتی انجام داد. دینامیک حرکتی با GT ۸۶ در اندازه های موستانگ نیست، ولی یکی از گزینه های مناسب برای دریفت محسوب می شود چرا که به راحتی می توان اصطکاک چرخهای عقب را با مسیر به کمترین حد کاهش داد. در مجموع اگر قرار به امتیاز دهی بود، می شود نمره هفت از ده را به همین مدل اختصاص دهیم.

 

۹- BMW 125i

  • قیمت: ۴۸ هزار و ۹۰۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر توربو، هشت سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۲۲۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۱۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۰/۲۸ دقیقه

2017-BMW-125i-drive tuningcars

برخلاف مدل های دیگر ب ام و به ویژه کلاس های بزرگتر و قدرتمندتر، ۱۲۵i به دلیل پیشرانه کوچک تر حساسیت بالایی به حالت انتخاب رانندگی دارد؛ به بیان دیگر برای این که بیشتر هیجان را تجربه کنید باید حتما حالت اسپرت پلاس فعال باشد که در این صورت این هاچ بک از یک خودروی شهری به یک وسیله اسپرت داخل پیست تبدیل خواهد شد. عملکرد گیربکس و پیشرانه بدون شک یکی از بهترین ها در این گروه است و پایداری شاسی و سیستم تعلیق در دورها دقیقا مطابق انتظار از یک بام و است، ضمن این که در برگیرندگی صندلی ها هم بسیار مناسب احساس می شود، اما با توجه به این که این خودرو یک مدل سطح پایین وكم تجهیزات از سری یک به حساب می آید پرداخت این رقم برای آن جای سوال دارد چرا که در این محدوده خودروهای با ارزش بهتری می شود پیدا کرد.

مقاله پیشنهادی:   مطمئن ترین خودروهای سال ۲۰۱۷

۸- Hyundai Veloster Sr Turbo Plus

  • قیمت: ۳۶هزار و ۴۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر توربو، هشت سرعته دو کلاچه
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۲۰۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۶۵ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۰/۸۰ دقیقه

Hyundai-Veloster-Sr-Turbo-Plus-tuningcars

ولواستر توربو از جمله خودروهایی است که نشان دهنده تلاش هیوندای برای تبدیل شدن به یک خودروساز چند وجهی است و در تمام جهات بهتر از مدل های استاندارد تنفس طبیعی این مدل به حساب می آید، ولی با همه این موضوعات نمی شود آن را یک هاچ بک داغ در نظر گرفت چون در اولین گام حتی سیستم توربو نتواسته قدرت مناسب برای ولواستر فراهم آورد تا در دورها و حرکت های شروع مجدد خودروی سریعی نباشد. عملکرد گیربکس دو کلاچه آن در مقایسه با رقبای درجه یکش به هیچ عنوان خوب نیست و در کنار تاخیر تعویض، کارکرد نرمی هم ندارد. قیمت ۳۷ هزار دلاری این خودرو، ارزش خرید آن را افزایش میدهد چرا که فهرست کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی در مجموعه آن قرار می گیرد تا ولواستر توربو پلاس یک هاچ یک معتدل شهری باشد!

 

۷- Nissan Z370

  • قیمت: ۵۹ هزار و ۹۹۹ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۳٫۷ لیتری شش سیلندر خورجینی، شش سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۳۲۸ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۶۳ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۰۸/۶۲ دقیقه

Nissan-Z370-tuningcars

سری Z نیسان همیشه یکی از مدلهای محبوب این برند ژاپنی به حساب می آید و حتی برخی آن را بچه گودزیلا مینامند، ولی در بازاری که رقابت در آن هر روز دشوارتر می شود دیگر اسطوره ها هم حاشیه امن ندارد تا در این بررسی نشود نیسان ۳۷۰Z را یک خودروی واقعا داغ در نظر گرفت. البته رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش و فوق العاده اسپرت است هر چند که برخی موضوعات مانند عملکرد گیربکس که حتی در حالت دستی باز هم در دورهای بالا به طور اتوماتیک تعویض را انجام میدهد، برای مدل اسپرتی در این محدوده نکته منفی محسوب می شود. همچنین در دورها راننده نیاز به تمرکز بیشتر و دقت بالاتری در مهار خودرو به ویژه در سرعت بالا دارد تا اتوماتیک وار از هیجان سواری آن کاسته شود ضمن این که پرداخت ۶۰ هزار دلار برای نیسان در حالی که موستانگ GT حضور دارد چندان منطقی نیست!

 

۶- Mazda MX 2/05 GT دستی

  • قیمت: ۴۱ هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر، شش سرعته دستی
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۱۵۸ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۰۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۱/۳۱ دقیقه

Mazda-MX-2-05-GT-tuningcars

در تمام سال های تولید، موضوعی که باعث شده مزدا میاتا طرفداران فراوانی به سوی خود جذب کند، نه قدرت و نیروی پیشرانه حجیم و نه ویژگی های اسپرت تمام عیار یک مدل رودستر بوده است، بلکه MX-۵ یک خودروی کوچک شهری است که بیشترین احساس ممکن از حرکت در جاده را به راننده منتقل می کند و در اصل هرفردی به راحتی میتواند با آن ارتباط برقرار کند تا به بیان بهتر، برگ برنده مزدا، لذت و هیجان رانندگی سطح بالای آن باشد. البته در این مدل مورد بررسی نبود قدرت کافی مانند آنچه در مدل توربوشارژر SP وجود دارد عملا تاثیر منفی روی سواری اسپرت میاتا داشته ولی اگر بخواهید خارج از پیست و در بزرگراهها و جاده ها با آن رانندگی کنید حتی همین مدل تنفس طبیعی هم برای شما لذت بخش خواهد بود. صندلیهای آن به راحتی بدن راننده را در خود قرار میدهد و صدای خروجی از اگزوزها هم به اندازه کافی بم هستند تا بتوان در کنار جریان هوا از آن هم لذت برد. در ادامه به بررسی ۵ خودروی نهایی از بهترین خودروهای زیر ۶۰ هزار دلار دنیا می پردازیم.

 

۵- Ford Mustang GT

  • قیمت: ۵۹ هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: پنج لیتری هشت سیلندر خورجینی، شش سرعته
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
  • قدرت: ۴۱۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۴۲ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۰۸/۱۰ دقیقه

Ford-Mustang-GT-tuningcars

نسخه GT موستانگ در اصل یک خودروی عضلانی با خوی وحشی است که به واسطه قدرت و گشتاور فراوان پیشرانه خود یکی از بهترین و ارزنده ترین انتخاب ها در محدوده قیمت ۶۰ هزار دلار به حساب می آید. رانندگی با GT در پیست شاید به اندازه فوکوس RS خوب نباشد و به ویژه در دورها نشود سرعت عمل فوکوس را از آن به دست آورد، ولی وقتی که مسیر باز باشد دیگر کمتر خودرویی حتی در محدوده های قیمتی بالاتر توان رقابت با آن را دارد. به طور کلی موستانگ GT یک مدل خیابانی تمام عیار است که در کنار قدرت، سواری تقریبا نرمی هم دارد و صدای پیشرانه V8 آن به سرعت تبدیل به آهنگ گوش نوازی برای راننده میشود! شاسی این مدل از موستانگ نسبت به مدل پایه مقاومت تر شده و دینامیک حرکتی بسیار عالی برای آن ایجاد می کند که برای یک خودروی اسپرت در این محدوده کم نظیر است.

مقاله پیشنهادی:   آشنایی با طراحان مشهور جهان - سید مید

 

۴- Peugeot 308 GTi دستی

  • قیمت: ۴۹ هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته دستی
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۲۶۸ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۳۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۰۷/۳۶ دقیقه

Peugeot-308-GTi-tuningcars-2

وقتی پژو توانسته از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری قدرت ۲۷۰ اسب بخار را استخراج کند بدون تردید باید ۳۰۸ GTi را یک خودروی غیر طبیعی و سریع به حساب آورد که به شکل باور نکردنی دور پیست را با یکی از کمترین زمانها طی می کند. موضوع جالب در مورد ۳۰۸ این است که بسیاری از رانندگانی که سوار آن شدند یا قبلا هیچگاه پژو سواری نکرده بودند و یا انتظار چنین خودرویی را از این شرکت فرانسوی نداشتند متفق القول می گویند که یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنها با تردستی می تواند چنین نیروی مخالفی را در شتاب گیری به بدن سرنشینان وارد کند. در عین حال سیستم ترمز GTi به اندازه پیشرانه آن سریع السیر عمل میکند و به راحتی می تواند این هاچ بک داغ شهری را به توقف کامل برساند. هندلینگ آن در دورها فوق العاده است و سیستم قفل دیفرانسیل هم با دقت خوبی کار می کند تا با این برچسب قیمت پژو یک خودروی بی نظیر باشد.

 

۳- Ford Fiesta ST دستی

  • قیمت: ۲۵ هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته دستی
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۱۷۹ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۴۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۰/۸۲ دقیقه

Ford-Fiesta-ST-tuningcars

فيستا از آن دسته هاچ بک هایی است که تقریبا لبخند رضایت را بر صورت تمام رانندگان خود خواهد نشاند. دلیل هم معلوم است شما کمی بیش از نیمی از آلفا جولیتا هزینه می کنید و در عوض پیست مسابقه را در زمان سریع تری طی می کنید! شاسی نیمه اسپرتی که فورد برای این خودرو در نظر گرفته مثل یک شاهکار تولید عمل می کند و کمترین کم پیچی و پر پیچی فرمان را برای آن ایجاد می کند. البته به خاطر دیفرانسیل جلو بودن قدرت مانور بام و در آن مشاهده نمی شود، ولی وقتی پای قیمت در میان باشد احتمالا حتی قدرت و تجهیزات به نسبت کمتر آن هم دیگر مطرح نیست چرا که در نهایت فیستا یک هاچ بک داغ همه چیز تمام خواهد بود؟

 

۲- Volkswagen GTI

  • قیمت: ۴۳ هزار و ۴۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: دو لیتری چهار سیلندر توربو، شش سرعته دو کلاچه
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۲۱۷ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۵۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۱۰/۳۶ دقیقه

Volkswagen-GTI-tuningcars

اگر چه رکورد طی سریع ترین دور پیست در این آزمایش در اختیار گلف نیست، ولی در یک جمله باید GTI را نه یک مثال از خودروی داغ، بلکه معنی اصلی یک هاچ بک سریع السیر و داغ به حساب آورد که بسیاری از شرکتها آرزوی ساخت مدلی مشابه آن را دارند. در زمانی که با آن قصد رانندگی اسپرت دارید احتمالا کم پیچی فرمان بیشتر از خودروهای هم کلاس گلف در این مدل به چشم می آید و عملکرد سیستم ESP مانع از انجام مانورهای سنگین و نمایشی با آن می شود، ولی جعبه دنده DSG مثل یک نگین با ارزش برای GTI در تمام شرایط پیشرانه را آماده و تازه نفس نگه میدارد تا به راحتی با آن بشود از رانندگی در پیست، جاده و اتوبان نهایت لذت را برد. البته همان طور که مشخص است، گلف GTI داغ ترین خودروی این جمع نیست ولی توانمندی های آن به اندازه ای است که می شود از نقاط ضعف این مدل افسانه ای چشم پوشی کرد.

 

۱- Ford Focus RS دستی

  • قیمت: ۵۰هزار و ۹۹۰ دلار
  • پیشرانه و گیربکس: ۲٫۳ لیتری چهار سیلندر توربو، هشت سرعته دستی
  • سیستم انتقال قدرت: چهار چرخ متحرک
  • قدرت: ۳۴۴ اسب بخار
  • گشتاور: ۴۴۰ نیوتن متر
  • زمان طی پیست: ۱:۰۶/۷۶ دقیقه

Ford-Focus-RS-tuningcars

مانند فیستا، فوکوس RS را می شود یک شاهکار دیگر از فورد به حساب آورد که باعث تعجب تمام اعضای تیم بررسی حرفه ای خودروها شده بود. از همان ابتدا که داخل کابین می نشینید، صندلی های اسپرت و مواد انتخاب شده برای داشبورد و فضای کابین این موضوع را یادآور می شود که با یک هاچ بک مسابقه ای مواجه هستید. قدرت تولیدی پیشرانه آن به قدری است که در هر لحظه با فشار پدال گاز می شود شتاب گیری را تجربه کرد و سیستم تعلیق عالی در کنار تایرهای فوق العاده میشلین کاپ ۲S چسبندگی کم نظیری برای فوکوس به وجود می آورند. البته سطح تجهیزات آن خیلی بلند بالا نیست ولی یک موضوع در خصوص RS هست که شما با رقم ۵۱ هزار دلار تقریبا هیچ خودروی استاندارد شهری را نمی توانید بخرید که در اصل یک مدل اسپرت مسابقه ای هم باشد!

 

 

عنوان: بهترین خودروهای زیر ۶۰ هزار دلار دنیا
منبع: هفته نامه ایرانخودرو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *