کیت بدنه میشا

موسسه تیونینگ میشا دیزاین Misha Design یک کیت بدنه آیرودینامیک و منحصر به فرد برای پورشه ۹۱۱ توربو عرضه کرده که مورد استقبال علاقه مندان به تیون قرار گرفته است.  در این مقاله با عنوان ” کیت بدنه میشا ” با وبسایت سفارشی سازی خودرو TuningCars.ir همراه باشید.

بخش اصلی این کیت بدنه را یک سپر جلو GTM فوق العاده زیبا و آیرودینامیک تشکیل می دهد. تاکید میشا در طراحی و ساخت این سپر جلو، جلوه دادن یک سوپر کار در قالب پورشه ۹۱۱ است.

میشا سپر جلو را تنها با یک قطعه تزیینی جذاب نساخته بلکه این یک قطعه مهم و چند منظوره در کیت بدنه است. کارگذاری ورودی ها و کانال های بزرگ هوا برای خنک کاری رادیاتور موتور سرکش ۹۱۱ از جمله کار کردهای سپر جلو است. درست در بالای سپر و ابتدای کاپوت جلو، یک باد خور هم برای خلاصی هوای فشرده زیر سپر، کاهش drag و افزایش نیروی فشار هوا به خودرو برای چسبندگی بیشتر به زمین کار گذاشته شده است.

لیپ زیرین سپر جلو تماما از الیاف کربن ساخته شده و برای جهت دادن هوای زیرین خودرو و کاهش drag و بالاکشیدن خودرو طراحی شده است. این لیپ سه تکه در تصادفات بسیار مقاوم است. قطعات بسیار با سلیقه طراحی و ساخته شده اند و به راحتی روی سپر اصلی خودرو نصب ويا جدا می شوند.

چند نمای مختلف کیت بدنه میشا-tuningcars.ir

سپر عقب طراحی شده توسط میشا دیزاین یک استثنا در کیت های بدنه آیرودینامیک معرفی شده تاکنون برای پورشه محسوب می شود که اختصاصا برای مدل ۹۱۱ توربو عرضه شده است. تنها یک سوپر کار مانند پورشه ۹۱۱ لایق چنین سپری است. طراحی آن بیننده را به یاد کوسه ها می اندازد که در حال نزدیک شدن به شکارشان هستند و باله های آبشش بدن شان را پوشش داده اند تا حداکثر حالت هجومی را هنگام شتاب گیری به سمت شکار داشته باشند و دیدنش کافی است تا شکار مجذوب و مسحورش شود.

مقاله پیشنهادی:   مزدا RX-7 تیون گراهام

سپر عقب باید کاملا جایگزین سپر قبلی خودرو شود. علاوه بر تغییر ظاهر عقب ۹۱۱، سپر مذکور کارکرد آیرودینامیک خوبی هم دارد. خروجی های اینتر کولر به حالت ونتوری، سه تایی و از جنس الیاف کربن به حالت آبشش در طرفین سپر عقب قرار گرفته و هوا را می مکند و به بیرون هدایت می کنند.

یک دیفیوزر تهاجمی و تماما از جنس الیاف کربن تکمیل کننده جلوه سپر عقب است. در ساخت این قطعه علاوه بر سبکی، کانالیزه کردن جریان هوا از زیر خودرو و افزایش ضریب down force با هدف نزدیک تر ساختن خودرو به زمین در سرعت بالا و افزایش پایداری آن مد نظر بوده است. دو جفت سراگزوز با جلای کرومیک در طرفین دیفیوزر، بیانگر قدرت خروجی موتور رام نشدنی پورشه ۹۱۱ است.

کاپوت طراحی شده توسط متخصصان تیونینگ میشا، تکه دیگری از کیت بدنه آیرودینامیک عرضه شده محسوب می شود. کاپوت یک سوپر کار چگونه باید باشد؟ جواب این است: همان گونه که میشا طراحی کرده یک کاپوت با دو پره از جنس الیاف کربن همچون پره های بینی هیولا برای خنک کردن موتور پرقدرت پورشه ۹۱۱ که حالت تهاجمی خودروی اسپرت ما را دو چندان می سازد.
میشا کاپوت را هم از جنس الیاف کربن و هم FRP (کامپوزیت پلیمری تقویت شده با الیاف) عرضه کرده است البته الیاف کربن هم مقاوم تر و هم سبک ترند. وزن کمتر کاپوت، به کاهش نقطه ثقل و شتاب گیری بهتر کمک می کند. لازم به ذکر است، ابعاد کاپوت ارائه شده توسط میشا کاملا با ابعاد کاپوت اوریجینال پورشه برابر است و مشتری می تواند در صورت علاقه مندی کاپوت را مجزا از قطعه سپر و سایر قطعات ارائه شده توسط تیونر خریداری کند. این امر یک نکته مثبت برای تیون میشا محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی:   جیپ گراند Cherokee SRT8 تیونینگ RTC

خواص آیرودینامیک و سردادن هوا از طرفین بدنه خودرو و جهت دادن آن به سمت چرخ ها، مقصود نهایی میشا از طراحی و ساخت کیت جانبی بدنه بوده است.
افزایش عرض خودرو و عضلانی ساختن آن هم مدنظر بوده است. این امر با اجزایی از الیاف کربن قابل تشدید است. چهره اسپرت و تهاجمی پورشه ۹۱۱ با این اجزای جانبی تشدید می شود. دو هواخور روی گلگیر عريض عقب در کیت جانبی خیلی توی چشم بیننده می آید و آن جلوه اسپرتی که گفتیم، این جا بیشتر نمود دارد.

میشا همچنین یک اسپویلر تیغه ای طراحی و عرضه کرده که جایگزین اسپویلر کارخانه ای می شود البته نصب آن درست شبیه نصب قطعه کارخانه ای است و نیاز به کار اضافه نیست. این قطعه بالاترین استانداردهای سخت گیرانه را کسب کرده است. اسپویلر عقب هم از جنس کامپوزیت و هم از جنس الیاف کرین ساخته و عرضه شده و روی مدل کانورتیبل پورشه ۹۱۱ هم قابل نصب است.

رینگ های آلیاژی دورنگ میشا (پره های مشکی با تویی همرنگ بدنه که در مدل عرضه شده زردرنگ است) مکملی جذاب برای تیون میشا روی پورشه ۹۱۱ محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *