نگاهی به فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۱۸

فولکس واگن پولوی GTI جدید با پیشرانه ای به قدرت ۲۰۰ اسب بخار و شتاب اولیه ای برابر با ۶٫۷ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، دو ویژگی اساسی یعنی دست یابی به قدرت بیشتر از قبل و دینامیک بالاتر را در کنار یکدیگر به خریداران این هاچ بک عرضه می کند؛ از جمله نکات دیگر برجسته این خودرو میتوان به بهره گیری آن از پیشرانه TSI مجهز به سیستم مدیریت فعال سیلندرها موسوم به ACT اشاره کرد که مصرف سوختی معادل با ۵٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را برای این خودرو به ارمغان می آورد تا در کنار توانایی های حرکتی خوب، همچنان یک هاچ بک جمع و جور اقتصادی باقی بماند. وزن نسخه GTI پولوی جدید ۱۳۵۵ کیلوگرم است تا نسبت نیرو به وزنی برابر با ۶٫۷۸ را برای آن به ارمغان آورد ضمن این که به لطف بهره گیری از سیستم تعلیق سفت تر، رانندگی با آن تقریبا شبیه هیچ فولکس واگن پولو دیگری نخواهد بود و باید آن را با مدل های یک کلاس بالاتر از آن مقایسه کرد. در این مقاله با عنوان ” نگاهی به فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۱۸ ” با وبسایت سفارشی سازی خودرو TuningCars.ir همراه باشید.

با معرفی پولوی جدید در ماه ژوئن مدل دیگری که به طور کامل از DNA به روز شده طراحی فولکس واگن پیروی می کند به گستره وسیع مدلهای مختلف این شرکت اضافه شد. بر این اساس، نمای جلو تغییر شکل یافته این خودرو که به عنوان یکی از خصوصیات مدلهای جدید فولکس واگن شناخته میشود در کنار استفاده از خطوط تیز و دقیق به خوبی پروفیل کلی بدنه را پهن تر و کم ارتفاع تر از آنچه هست نشان میدهد. در عین حال اوورهنگ های کوتاه در هر دو محور، نسبت پهنا به ارتفاع بسیار مناسب و محفظه وسیع گلگیرها به همراه خط کمربند شانه ای قدرتمند باعث تقویت حالت تهاجمی این خودرو شده اند. در مجموع پولو GTI جدید به گونه ای شکل گرفته که ظاهری عریض تر و از نظر بصری، مرکز ثقلی کوتاه تر از آن چه هست داشته باشد؟ دلیل این مساله را می توان در ستون B مخفی و ستون C تقریبا باریک خودرو جست و جو کرد که باعث شده شیشه های جانبی ظاهری کشیده تر را در ذهن تداعی کند، همچنین شیب ایجاد شده در قسمت انتهایی شیشه های عقب تاثیر بسزایی در تقویت این حالت بدنه ایفا می کند؛ از جمله نکات برجسته و متمایز کننده در طراحی ظاهری این خودرو میتوان به رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، نشان GTI در جلو و عقب بدنه، سیستم اگزوز جدید، اسپویلر عقب، سپر عقب با دیفیوزر بزرگ تر، چراغ های مه شکن و گرافیک متفاوت چراغ های جلو در کنار تکنولوژی LED چراغ های عقب اشاره کرد. در راستای هماهنگی با ظاهر خارجی این هاچ بک، اتمسفر داخلی آن نیز دستخوش تغییراتی شده و مجموعه ای از تریم های مختلف با ترکیب رنگی جذاب در کنار انبوهی از تجهیزات رفاهی و ایمنی، کابینی منحصر به فرد را برای پولو GTI مدل ۲۰۱۸ به وجود آورده اند.

مقاله پیشنهادی:   شش خودروی کوچک برتر جهان

در این راستا، فولکس واگن پولوی جدید دارای سطح قابل قبولی از تجهیزات ایمنی و رفاهی شامل سیستم ESP، چراغ های روشنایی در روز، فرمان مجهز به نیروی کمکی الکتریکی، شیشه های برقی جلو، قفل مرکزی، چراغ صندوق عقب، سیستم هشدار دهنده روشن ماندن چراغ ها، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، آیینه های برقی و شیشه های رنگی است. از دیگر تجهیزاتی که بر روی مدلهای مختلف این خودرو شامل نسخه GTI قابل سفارش است میتوان به مواردی چون آیینه های جانبی و دستگیره های هم رنگ بدنه، لامپهای دوگانه هالوژنی، استفاده از تزیینات قرمز در جلو پنجره ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آیینه های جانبی گرم شونده، سیستم ورود بدون کلید به داخل کابین، تنظیم ارتفاع صندلی شاگرد و راننده، استفاده از قطعات آلومینیومی، صندلی عقب جمع شونده، پوشش مشکی ورودیهای هوای پایین سپر جلو، چراغ های مه شکن جلو، فرمان سه شاخه چرمی، جا دستی کنسول مرکزی، صفحه نمایش ۱۰٫۵ اینچی چند منظوره پشت فرمان، صفحه نمایش اصلی کنسول مرکزی به ابعاد ۶٫۵ تا هشت اینچ، صندلی های اسپرت با تنظیم چندگانه، اهرم تعویض دنده و ترمز دستی همگی با پوشش چرمی اشاره کرد. از دیگر ادوات جدید به کار رفته در GTI جدید باید از مکانیزم تزریق مستقیم دوگانه سوخت، میله های ضد لغزش جدید، کمک فنرهای نیمه مستقل عقب، چندین حالت رانندگی شامل مد اسپرت، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار هوشیاری راننده و خطر تصادف، سیستم ترمز اضطراری، سیستم فعال حفاظتی از سرنشینان، کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم کمکی مانیتور کردن جلو خودرو، سیستم ترمز اضطراری شهری که در سرعت های پایین عمل می کند، پروفایل های مختلف رانندگی شهری، سیستم کمکی پارک، سیستم نمایش و هشدار نامیزان بودن فشار تایرها و موارد دیگر نام برد.

مقاله پیشنهادی:   بهترین خودروهای زیر ۶۰ هزار دلار دنیا

پیشرانه سبک وزن TSI به کار گرفته شده در پولو GTI جدید با حجم دقیق ۱۹۸۴ سی سی به عنوان نماینده نسل سوم سری پیشرانه های چهار سیلندر EA۸۸۸ این شرکت به حساب می آید که در مقایسه با نمونه های قبلی | بازده بالاتری در اختیار دارد. این پیشرانه حداکثر قدرت

۲۰۰ اسب بخار را در محدوده ۴۴۰۰ تا شش هزار دور در دقیقه تولید می کند و در صورت سفارش آن با جعبه دنده استاندارد شش سرعته دستی، مصرف سوختی برابر با شش لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان آلایندگی برابر با ۱۳۴ گرم گاز CO۲ در هر کیلومتر را به نمایش می گذارد، | اما در حالتی که این پولو با جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه DSG سفارش داده شود، مصرف سوخت آن به مقدار ۵٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد و به دنبال آن میزان انتشار گاز آلاینده CO۲ نیز به ۱۳۰ گرم در هر کیلومتر خواهد رسید که نشان از تکنولوژی بالای به کار رفته در این جعبه دنده دارد. با در نظر گرفتن این ارقام، فولکس واگن پولو GTI جدید در زمان ۶٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و بیشترین سرعت آن نیز برابر با ۲۳۷ کیلومتر در ساعت است. در زمینه گشتاور نیز پولو حرف های زیادی برای گفتن دارد و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری آن از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۴۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. این هماهنگی مثال زدنی میان کارایی و مصرف سوخت پایین به لطف استفاده از سیستم ACT، استفاده از تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت در آن و در نهایت بهره گیری از تکنولوژیهای BlueMotion این برند مانند سیستم استارت-استاپ اتوماتیک و یا سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمز کردن حاصل شده است.

لازم به ذکر است که پیشرانه دو لیتری TSI به کار گرفته شده در این مدل یکی از پر بازده ترین مدل ها در خانواده پیشرانه های بنزینی جدید EA۸۸۸ فولکس واگن به شمار می رود. این خانواده از پیشرانه هایی شامل نمونه ۱٫۸ لیتری و دو لیتری تشکیل شده که ضعیف ترین عضو این خانواده همان پیشرانه ۱٫۸ لیتری مدل قبلی با قدرت ۱۹۲ به حساب می آید و در نمونه های دو لیتری قدرت آنها از ۲۰۰ تا ۳۹۵ اسب بخار متغیر است! در پیشرانه جدید اهمیت و توجه بسیار زیادی به مدیریت گرمای تولیدی پیشرانه شده و به همین دلیل برای آن که از انرژی گرمایی اگزوزها در مرحله عملکرد نهایی، بهترین استفاده صورت گیرد (یا به عبارت بهتر بتوان آن را در بارگذاری های متناوب توربو سریع تر سرد کرد) منیفولد خروجی پیشرانه جدید در سرسیلندر طراحی شده و از یک سیستم خنک کننده یا اینترکولر جدید بهره می برد. در نتیجه این نوع خاص از طراحی برای منیفولد خروجی، مهندسان فولکس واگن موفق شده اند تا از یک توربوشارژر بسیار کم فشار و تک مرحله ای استفاده کنند که این مساله خود باعث کاهش وزن پیشرانه نیز شده است. از دیگر بهینه سازی ها و ارتقاهای صورت گرفته در خانواده جدید پیشرانه های فولکس واگن میتوان به مواردی چون کاهش اصطکاک های درونی پیشرانه، استفاده از یک کمربند دندانه دار به جای زنجیرهای متداول برای انتقال نیرو در سیستم محرکه خودرو (که خود باعث کاهش قابل توجه وزن خودرو و پیشرانه شده است)، بهره گیری از یاتاقانهای ضد اصطکاک و … اشاره کرد. با این وجود، در بین تمامی موارد فوق برجسته ترین سیستم به کار گرفته شده در پیشرانه پولو GTI همان سیستم ACT و یا مدیریت فعال سیلندرهاست. فولکس واگن اولین برند جهان محسوب می شود که از این تکنولوژی کاهش مصرف سوخت در یک پیشرانه چهار سیلندر سود جسته است. این تکنولوژی که پیشتر در موتورهای هشت و یا ۱۲ سیلندر مورد استفاده قرار می گرفت به این گونه عمل می کند که با خارج کردن از مدار سیلندرهای دوم و سوم در دورهای پایین و متوسط، میزان مصرف سوخت پیشرانه را در چرخه ترکیبی تا حدود ۰٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش میدهد و در محدوده دور موتور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ rpm و یا محدوده گشتاور ۲۵ تا ۱۰۰ نیوتن متر فعال خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:   بررسی نیسان NV۲۰۰ کاروان

 

 

عنوان: نگاهی به فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۱۸
منبع: هفته نامه ایران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *