معرفی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

این روزها نمی توان شرکتی را یافت که بدون حضور در بازار شاسی بلندهای شهری، شانسی برای افزایش فروش خود داشته باشد و به همین جهت است که حتی لامبورگینی با پیشینه ای سراسر پوشیده از تولید خودروهای اسپرت، حالا تن به عرضه اولین SUV مدرن خود داده است! البته اوروس نخستین محصول خارج از عرف لامبورگینی به حساب نمی آید چرا که پیش از این حد فاصل سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ میلادی این شرکت به تولید ۳۲۸ دستگاه مدل LM۰۰۲ با هدف به کارگیری در ارتش اقدام کرد که البته استقبال چندانی از آن صورت نگرفت. در این مقاله با عنوان ” معرفی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ ” با وبسایت سفارشی سازی خودرو TuningCars.ir همراه باشید.

لامبورگینی اوروس (Urus) در وهله اول باید مطابق با استانداردهای یک لامبورگینی اصیل باشد به همین دلیل در زیر کاپوت عضلانی آن از یک پیشرانه هشت سیلندر V با حجم چهار لیتر مجهز به سیستم توربو بهره گرفته شده که توانایی تولید حداکثر قدرت ۶۵۰ اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه و گشتاور عظیم ۸۵۰ نیوتن متر در دورهای ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ را دارد. لامبورگینی اعلام کرده وزن کلی این شاسی بلند کمتر از ۲۲۰۰ کیلوگرم است تا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حال سکون به زمان ۳٫۶ ثانیه نیاز داشته باشد. در عین حال اوروس صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۱۲٫۸ ثانیه طی می کند و در نهایت می تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت دست یابد تا به تنهایی عنوان سریع ترین SUV تولید انبوه جهان را به دست آورد.

مقاله پیشنهادی:   نگاه به جیپ چروکی مدل 2019

دینامیک سواری یکی از مهمترین بخش های این خودرو به حساب می آید به همین دلیل لامبورگینی مانند بیشتر مدل های این شرکت نیروی تولیدی را میان هر چهار چرخ به وسیله یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک تقسیم می کند ضمن اینکه دیفرانسیل مرکزی خود قفل شونده نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
این مکانیزم باعث میشود تا در حالت عادی نیرو بانسبت ۶۰/۴۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع شود و در مواقع مورد نیاز تا ۸۷ درصد گشتاور به صورت مستقیم به چرخهای عقب منتقل شود. در عین حال برای فرمان پذیری بهتر، چرخهای عقب قابلیت چرخش تا سه درجه را متناسب با زاویه فرمان هم راستا با چرخ های جلو دارند که این اتفاق بیشتر در سرعت های بالا رخ میدهد و در سرعت های کم گردش چرخشهای عقب برخلاف چرخ های جلو هستند تا دور فرمان خودرو کاهش یابد.

در اوروس می توان از بین سه حالت رانندگی مختلف یکی را برگزید که عبارتند از: استرادای تطبیق شونده برای استفاده روزمره، حالت اسپرت که ارتفاع خودرو کاهش می یابد و کورسا که خودرو را در خشن ترین وضعیت خود قرار میدهد.
در عین حال برای حرکت در مسیرهای آفرود سه حالت جداگانه نیز وجود دارد: نوا برای حرکت در برف، ترا برای آفرود سواری عمومی و سابیا برای حرکت در مسیرهای شنی و بسیار لغزنده.

در زیر گلگیرهای شش وجهی لامبورگینی اوروس به صورت استاندارد رینگ های بزرگ ۲۱ اینچی قرار گرفته، اما این امکان برای مشتریان وجود دارد تا به رینگ های غول پیکر ۲۳ اینچی نیز سفارش دهند. در عین حال لاستیک های مختلفی از برند پیرللی متناسب با استفاده در تابستان، زمستان، چهار فصل، اسپرت و بیابانی با ابعاد ۳۵/۲۸۵ در جلو و ۳۰/۳۲۵ برای عقب در نظر گرفته شده است.
نیروی نگه دارنده این خودرو همچنین از دیسک های کربن سرامیکی ۴۴۰ میلی متری در جلو با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در محور جلو و ۳۷۰ میلی متری با کالیپرهای شش پیستونه در عقب تامین می شود ضمن این که برای کاهش وزن این کالیپرها از آلومینیوم ساخته شده اند.

مقاله پیشنهادی:   مروری بر تاریخچه شرکت خودروساز ایسوزو

از جمله تجهیزات استاندارد دیگر لامبورگینی اوروس باید به صندلی های جلو کاملا برقی، سیستم اتصال گوشی هوشمند به خودرو که برای سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده است، سیستم کمکی نوربالا، سیستم کمکی ترمز هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، در صندوق برقی، کروز کنترل و … اشاره کرد.
همچنین در کنسول مرکزی این خودرو سیستم چند رسانه ای با دو صفحه نمایش موجود است که مشابه آن را قبلا در آئودی A7 و A8 دیده ایم. صفحه نمایش بالایی در این سیستم به تنظیمات خودرو، سیستم مولتی مدیا و ردیاب ماهواره ای اختصاص دارد در حالی که در صفحه نمایش کوچک تر پایینی می توان به تنظیم های مختلف سیستم تهویه مطبوع دسترسی داشت ضمن این که قابلیت ورود داده ها و اطلاعات نیز از این صفحه نمایش فراهم شده | است.

در کنار این موارد، تجهیزات دیگری نیز در لامبورگینی اوروس به کار گرفته شده تا سیستم پایداری فعال الکترومکانیکی، کمک فنرهای تطبیق شونده، چراغهای جلو و عقب مجهز به تکنولوژی LED سیستم باز و بسته شدن از راه دور صندوق، دوربین ۳۶۰ درجه و یک سیستم صوتی حرفه ای ۱۷۰۰ واتی با ۲۱ بلندگو ساخت شرکت معتبر Bang & Olufsen از مهمترین آنها به حساب آیند.

با فاصله بین دو محوری برابر با ۳۰۰۳ میلی متر به هیچ عنوان نمی توان او روس را یک SUV کوچک خطاب کرد و به همین جهت این خودرو با دو مدل مختلف بسته به انتخاب خریداران به فروش می رسد که تفاوت آنها تنها به ردیف دوم صندلیها مربوط است جایی که میتوان مانند سدان های لوکس نسخه دو صندلی مجزا را برای آن سفارش داد یا به سراغ نمونه استاندارد سه نفره یک تکه رفت.
در هر دو صورت، فضای صندوق عقب این خودرو در کلاس خود بسیار زیاد است چرا که با ۶۱۶ لیتر قطعا میتوان برای مسافرت های طولانی نیز به راحتی از آن استفاده کرد ضمن این که در صورت خواباندن پشتی صندلیهای عقب این فضا به حدود ۱۶۰۰ لیتر افزایش می یابد!
در نهایت باید گفت که قیمت در نظر گرفته شده برای لامبورگینی اوروس جدید بیش از ۲۰۰ هزار دلار است تا در رده SUVهای بسیار لوکس و گران قرار گیرد.

مقاله پیشنهادی:   ۱۰حقیقت جالب درباره خودروهای قدرتی آمریکا

در زبان لاتین Urus به معنای چرم گاومیش است.

 

 

عنوان: معرفی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹
منبع: هفته نامه ایرانخودرو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *