همه چیز درباره کادیلاک ATS-V برای سال ۲۰۱۶

هنوز مدت زمان زیادی از عرضه کوچکترین خودروی تولیدی کادیلاک به بازار نمی گذرد اما در این بازه دوساله، نسل اول ای تی اس به واسطه سازه فوق العاده مستحکم و مدرن خود که بر روی پلاتفرم آلفای جنرال موتورز ش کل گرفته، اصطلاحا یک شبه ره صدساله را رفته تا در کنار بزرگان دیگر این کلاس یعنی، ب ام و سری سه، مرسدس کلاس سی و آئودی آ۴ قرار گیرد. اگر چه در وضعیت استاندارد ای تی اس را باید خودرویی با مشخصه های یک مدل آمریکایی متحول شده دانست ولی همواره بهترینها در هر کلاسی در رده قدرتمندترین ها قرار دارند، جایی که در این بخش، حاكم بلامنازع آن ب ام و ام ۳ محسوب می شود. هر چند که کادیلاک با مدل بزرگتر سی تی اس – وی که در شماره آینده به آن خواهیم پرداخت، توانست فاصله ها را با ام ۳ کم و کمتر کند ولی بدون شک از این پس خودروی کاملا جدید ای تی اسوی با قلب تپنده کوروت، رقیب درجه یک سمبل سدان های اسپرت کوچک یعنی ام۳ خواهد بود؟
در این مقاله با عنوان ” همه چیز درباره کادیلاک ATS-V برای سال ۲۰۱۶ ” با وبسایت سفارشی سازی خودرو TuningCars.ir همراه باشید.

 

قوای محرکه کادیلاک ATS-V

مهم ترین بخش در خصوص کادیلاک ای تی اس-وی جدید مطمئنا به قوای محرکه و به خصوص پیشرانه آن باز می گردد. در زیر کاپوت نه چندان کشیده ولی عضلانی این خودرو یک پیشرانه تویین توربو از نوع شش سیلندر خورجینی به حجم ۳٫۶ لیتر قرار دارد که قبلا آن را در سی تی اس – وی اسپرت شاهد بودیم، اما نکته قابل توجه در این خصوص به گستردگی تغییرات اعمال شده در این پیشرانه مربوط می شود تا به واسطه بهینه سازی های فراوان، با وجود ساختاری یکسان در مقایسه با سیتی اس، نام این موتور از ال اف ۳ به ال اف ۴ تغییر یابد. متخصصان کادیلاک در پیشرانه جدید تقریبا تمامی میله های اتصالی را از جنس تیتانیوم ساخته اند ضمن این که میل لنگ نیز سبک تر از قبل شده است. بر خلاف انتظار، سیستم خنک کننده این پیشرانه از نوع تزریق روغن مرطوب انتخاب شده ولی در آزمایشهای فنی فراوان در پیست نوربور گرینگ، ای تی اس – وی سربلند از تست های مختلف بیرون آمد. حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه نیز به ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۴۴۰ پوند بر فوت رسیده که در قیاس با نمونه به کار رفته در سی تی اس – وی به ترتیب شاهد ۳۰ اسب بخار و ۱۰ پوند فیت افزایش نیرو هستیم. در عین حال و برای به حداکثر رساندن حال و هوای قرار گیری در یک سدان اسپرت کوچک، صدای این پیشرانه از بلندگوهای داخل اتاق نیز (مشابه ابرخودروها) پخش میشود تا کمبودی در این بخش وجود نداشته باشد.

مقاله پیشنهادی:   بررسی نیسان NV۲۰۰ کاروان

برای انتقال نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخهای عقب نیز کادیلاک از گیربکس هشت دنده خودکار ساخت جنرال موتورز بهره گرفته که در حدود ۱۲ کیلوگرم در مقایسه با گیربکس شش دنده اتوماتیک سیتی اس-وی سبک تر است و در عین حال برخی قطعات مشترک با شورولت کوروت را نیز در آن می توان مشاهده کرد. در این خودرو، نحوه و سرعت تعویض دنده ها و همچنین سیستم کنترل هرزگردی اندکی ملایم تر تنظیم شده تا مصارف شهری با آن نیز به راحتی میسر باشد ولی کماکان به راحتی قادر خواهید بود تا تایرهای عقب خودرو را تنها در چند ثانیه به دود تبدیل کنید! بنا به گفته سر مهندس پروژه ای تی اس-وی، عملکرد این جعبه دنده حتی از گیربکس PDK پورشه نیز سریع تر است. البته خریداران قادر خواهند بود در صورت تمایل، یک گیربکس شش دنده دستی را نیز برای خودروی خود سفارش دهند که از نظر توانایی های حرکتی تفاوت خاصی را بین این دو نمی توان مشاهده بود تا ای تی اسوی جدا از این که چه نوع جعبه دنده ای بر روی آن نصب باشد قادر است در زمانی کمتر از چهار ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت نیز حداکثر سرعت آن برابر با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشد.

 

شاسی کادیلاک ATS-V

هر چند پیشرانه مهم ترین بخش در قدرتمندترین مدل آی تی اس محسوب میشود ولی نباید از تاثیر شگرفی که بهره گیری از پلاتفرم آلفا جنرال موتورز بر روی این خودرو گذاشته غافل شد به طوری که تنها با این جابه جایی، استحکام سازه کلی ای تی اس – وی در مقایسه با مدل های استاندارد، در حدود ۲۵ درصد بیشتر شده است. همچنین پهنای محور جلو ( فاصله عرضی بین چرخ ها) در مدل سدان اسپرت تقریبا ۲٫۵ سانتی متر بیش از مدلهای دیگر شده که این رقم برای مدل کوپه عدد ۰٫۵ سانتی متر را نشان میدهد. فاصله عرضی چرخها در محور عقب نیز به ترتیب در مدل سدان و کوپه ۱٫۲ و ۰٫۸ سامتی متر کاهش یافته تا کنترل خودرو بهتر از قبل شود. در کنار این موارد کادیلاک از لاستیک های میشلین پایلوت سوپر اسپرت با ابعاد ۲۵۵٫۳۵R18 و ۲۷۵٫۳۵R18 در محور جلو و عقب بهره برده تا پهنای کلی خودرو بسیار بیشتر از مدل های استاندارد به چشم آید. به منظور هماهنگی با این تغییرات، ارتفاع سیستم تعلیق خودرو نیز در حدود ۵۰ درصد کاهش یافته که در کنار نسل سوم کمک فنرهای مغناطیسی جنرال موتورز رانندگی با این خودرو در هر شرایطی لذت بخش تر از پیش باشد. در عین حال، سیستم برقی کمک فرمان ساخت زد اف نیز ۱۴ درصد سفت تر شده است تا در سرعت های بالا کنترل خودرو مناسب تر باشد. در بخش سیستم ترمز نیز، دیسک های ساخت برمبو در محور جلو از نوع ۱۴٫۶ اینچی با سیلندرهای شش پیستونه و در محور عقب ۱۳٫۳ اینچی با سیلندرهای چهار پیستونه انتخاب شده اند، هر چند که دیسک های کربن – سرامیکی نیز به صورت آپشن برای آن قابل سفارش است.

مقاله پیشنهادی:   معرفی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

 

طراحی و کابین کادیلاک ATS-V

به صورت کلی، طراحی خودروهای کادیلاک به واسطه بهره گیری از خطوط شکسته، ذاتا برخی شاخص های مهم طرح اسپرت را حتی در مدل های استاندارد این شرکت ایجاد می کند که این خصوصیت در مورد کوچکترین مدل تولیدی کادیلاک نیز به خوبی قابل مشاهده است. اما در راستای تغییرات صورت گرفته در مدل ای تی اس – وی جدید، ظاهر آن نیز نه به گستردگی بخش فنی، برخی بهینه سازی ها را به خود می بیند. از جمله مهمترین این تغییرات باید به جلو پنجره جدید، ورودیهای هوای بزرگتر در بخش پایین سپر و کاپوت جدید با ورودیهای هوای فیبر کربنی بر روی آن که از کوروت Z06-C6 به عاریت گرفته شده، اشاره کرد. در بخش انتهایی خودرو نیز، اسپویلر قرار گرفته بر روی در صندوق و چهار خروجی اگزوز کرومی ظاهری اسپرت را برای آن به ارمغان آورده است. در نهایت نیز رینگهای ۱۸ اینچی که در سه رنگ شامل پوشش مات قابل سفارش هستند، تکمیل کننده ظاهر خشن این سدان اسپرت کوچک به حساب می آیند.

در داخل اتاق مهم ترین نکته به استفاده از صندلیهای اسپرت ریکار و به رنگ مشکلی با روکش چرم طبیعی مربوط می شود که البته خریداران توانایی سفارش پوشش دورنگ مشکی قهوه ای روشن را نیز برای این قسمت دارند. در عین حال برای افزایش خصوصیات اسپرتی، از برخی تزیینات با پوشش فیبر کربن و آلومینیوم در این فضا بهره گرفته شده که در مجموع بیشتر آن را شبیه آئودی کرده تا یک شورولت آمریکایی!

مقاله پیشنهادی:   مروری بر تاریخچه شرکت خودروساز ایسوزو

جنرال موتورز در عین حال از سیستم ثبت عملکرد خودرو که برای اولین بار در کوروت معرفی کرد، در آی تی اس-وی جدید نیز استفاده کرده است تا با توجه به شرایط مختلف رانندگی، تمامی اطلاعات موجود با استفاده از حسگرها، دوربین دید عقب و… ذخیره شود. همچنین در این بین باید به سیستم چندرسانه ای بسیار خوب این خودرو که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی در بخش بالای کنسول وسط داشبورد است نیز اشاره داشت، هر چند که آن قدر تواناییهای حرکتی ای تی اس – وی خوب است که پس از چند کیلومتر اول رانندگی با آن به کل سیستم صوتی خودرو را به فراموشی خواهید سپرد!

البته با وجود تمام این تغییرات نباید انتظار برچسب قیمت پایینی را برای این خودرو داشت، چرا که ای تی اس – وی جدید تقریبا هم سطح با ام۳ و سی۶۳ آ ام گ قرار دارد تا در این بخش، سنت شکن خودروهای اسپرت آمریکایی که معمولا ارزان تر از مدل های رقیب اروپایی خود هستند به حساب آید.

 

 

عنوان: همه چیز درباره کادیلاک ATS-V برای سال ۲۰۱۶
منبع: هفته نامه ایرانخودرو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *